Kakve veze online poslovanje ima sa vašom firmom?

14.02.2014.

Marketing

Željko Bošnjak

Na sve strane spominje se fraza online: online prodaja, online marketing, online PR, te online ovo, te online ono, međutim nikako ne uspevate da nađete nekoga da vam konkretno objasni o čemu se u stvari tu radi i zašto bi bilo ko svoj teško zarađeni novac uložio u vid marketinga koji ne poznaje.

Krenimo od početka. Online ili biti online znači biti korisnik interneta ili dostupan na internetu. Mnogi biznisi su čak potpuno izgrađeni i bazirani online, što znači da se njihovo poslovanje i prodaja u potpunosti odvija na internetu kao jedinom kanalu prodaje. Kada se kaže online prodavnica misli se dakle na prodavnicu u kojoj se biranje proizvoda, naručivanje i plaćanje odvija na internetu. Proizvod se bira na web stranici putem koje se i naručuje i plaća nekom od metoda online plaćanja (kreditnim karticama, paypal-om i slično).

Mnogo bitnija stvar je zašto bi baš Vi trebali da budete online?

Pre svega važno je razumeti da ne morate skroz preći na online poslovanje ili svoju kompaniju potpuno fokusirati na online prodaju, dovoljno je da vašu prodaju proširite i na taj kanal. Ono što zaista jeste bitno je to da se ljudi kojima prodajete Vašu robu i usluge u sve većem broju nalaze online, i sve učestalije koriste internet i pametne telefone. Možete ih naći na internet pretraživačima, Facebooku, Twitteru, popularnim forumima i novinskim portalima… Ali najbitnije od svega je to da iako možda još uvek ne kupuju online, internet koriste da istražuju i spremaju kupovinu. Po nekim studijama preko 81% potrošača je tokom 2013. pre kupovine prvo na internetu istražilo ponudu, cene proizvoda i slično.

Iz navedenog se lako izvodi zaključak da je je u današnje vreme apsolutno neophodno imati prisustvo na internetu. To prisustvo ne mora uvek biti profesionalno urađena web stranica (koja vam svakako može koristiti); vaše mušterije i klijente možete okupiti i na kompanijskoj Facebook stranici. Možete komunicirati sa njima na Twitter profilu ako se vaša ciljna grupa nalazi tamo.  Možete biti i član raznih foruma i preko njih direktno komunicirati sa potrošačima. Ako imate mlađu publiku verovatno je da koriste društvene mreže kao što su Instagram i Foursquare, na kojima morate biti aktivni ukoliko želite da pridobijete njihovu pažnju.

Prisustvo je dakle obavezno u svakom slučaju. Ako ne možete da pokrijete sve kanale na kojima se okuplja vaša ciljna grupa, potrudite se da barem kanali koje ste odabrali budu reprezentativno i kvalitetno urađeni jer oni imaju za cilj da predstave Vaš posao na najbolji mogući način. Težite ka tome da imate uređeno online prisustvo: profesionalno urađen sajt sa kvalitetnim i ažurnim sadržajem, dobru Facebook stranicu i profile na društvenim mrežama i online zajednicama na kojima se okupljaju vaši potencijalni kupci. Jednom rečju, kao i u offline svetu – potrudite se i da korisnicima interneta predstavite vašu kompaniju u ozbiljnom svetlu. Ukoliko vaše online prisustvo ne komunicira kvalitet i snagu kompanije u dovoljnoj meri, u tom slučaju biznis u koji ste uložili vreme, novac i godine života delovaće neozbiljno na najbitnijem svetskom mediju, internetu.

Ako vas nema na internetu, vaš biznis kao da ne postoji

Ono što nikako ne želite da vam se dogodi je da vaša kompanija bude apsolutno nevidljiva na internet pretraživačima. Korišćenje internet pretraživača je promenilo način na koji ljudi rezonuju i lako se može dogoditi da pomisle da vaša kompanija uopšte ne radi ili da se opredele za vašu konkurenciju koja može biti daleko nepovoljnija ili nuditi robu i usluge nižeg kvaliteta, a sve zbog toga što su njih uspeli pronaći – a vas ne.

Sve prethodno navedeno nije samo problem malih kompanija: oni koji ne prepoznaju promene i ne rade na svom prisustvu vrlo brzo plaćaju cenu. Poslednji u nizu je proizvođač igračaka Mattel koji je zabeležio pad prodaje od 10% tokom praznika zbog neadekvatnog online nastupa, ponajviše zbog toga što se previše oslonio na svoje klasične prodavnice tokom prazničnog perioda u vreme kada se ogroman deo prodaja seli na internet.

Za kraj, možda i najvažniji savet. Trudite se da svojim online nastupom izgradite poverenje i kredibilitet jer se ovaj ključni faktor predstavljanja ponekad izgubi iz vida uprkos činjenici da je neizmerno bitan. Na internetu važi pravilo da su vaši najbolji prodavci u stvari vaši kupci, jer u online svetu oni imaju glas koji se daleko čuje. Taj glas će se čuti kako na Facebooku i drugim društvenim mrežama, tako i na komentarima članaka na informativnim portalima, postovima na forumima, tvitovima, itd. Reklama “od usta do usta” je na internetu pojačana više desetina puta.

Profesionalna internet marketing agencija vam može pomoći u tome da pravilno osmislite i kanališete vaše online prisustvo, da stimulišete vaše korisnike da daju svoj glas poverenja i pomognu u tome da ga i potencijalni kupci čuju, jer u današnjem svetu taj famozni online može biti presudni faktor za opstanak i dalji razvoj vašeg biznisa.

Comments are closed.