Šta donose nova Facebook pravila

28.08.2013.

Uncategorized

Željko Bošnjak

Facebook je ponovo menjao pravila. Ovog puta izmene nisu male i odnose se prvenstveno na to da za deljenje nagrada putem Facebook stranice više nije neophodno napraviti aplikaciju za tu namenu. Naime, od sada se za deljenje nagrada ponovo mogu koristiti lajkovi i komentari fanova na stranici.

Sa druge strane, Facebook je novim pravilima ograničio mogućnost korišćenja tagovanja kao promotivnog instrumenta. Od danas je dakle novim pravilima zabranjeno stimulisanje ljudi da se taguju na sadržajima koji nemaju veze sa njima, bez obzira da li je u pitanju promocija ili ne. Rezimirajući, dozvoljeno je recimo okačiti fotografiju sa promocije i pozvati ljude da se taguju na slici koju prepoznaju. Nije više dozvoljeno okačiti potpuno random sliku i stimulisati ljude da na njoj taguju prijatelje, što mnoge kompanije primenjuju u svom poslovanju.

U svakom slučaju, ovakve izmene pravila promocije na ovoj društvenoj mreži uvek dovode do podeljenih stavova. Stvar je po našem mišljenju vrlo jasna, posebno za tržište Srbije. Treba biti realan i reći da je tržište Srbije u ovom pogledu još uvek u povoju, da je broj manjih klijenata koji angažuju specijalizovane agencije u cilju vodjenja naloga na društvenim mrežama još uvek veoma nizak, te da generalno posmatrano domaće kompanije imaju relativno male rasploložive budžete, kako za community fee tako i za oglašavanje i aktivacije (aplikacije) na Facebook-u. U trenutnoj situaciji, manjim kompanijama koje ipak uviđaju značak društvenim mreža a koje do sada nisu razmišljale o ozbiljnijem nastupu i izradi aplikacija ova vest sigurno dolazi kao olakšanje, i nadamo se da će se slobodnije i lakše opredeliti za profesionalno vodjenje stranice.

Sa druge strane, najnovije promene najverovatnije neće puno uticati na kompanije koje imaju svest o važnosti marketinga na društvenim mrežama i nešto veće budžete jer, pored prodaje kao glavnog motiva, takve kompanije iz našeg iskustva društvene mreže posmatraju kao poligon za gradjenje i jačanje brenda uz stalnu želju da se distanciraju od konkurencije kvalitetnim sadržajem i aktivacijama, a jedan od načina za to je svakako pravljenje nešto kompleksnijih brendiranih aplikacija koje nisu isključivo foto-galerije, kvizovi, itd.

Svakako treba pomenuti da je glavni “selling point” agencija u Srbiji u pogledu produkcije aplikacija bila činjenica da je Facebook pravilima nagrade bilo moguće deliti isključivo putem aplikacija. Kako tog pravila više nema, i sami ćemo morati mnogo više da se potrudimo kako bismo ponudili kvalitetnu i kreativnu uslugu. Posmatrano sa strane našeg posla, navedena promena će na dosta pomoći community menadžerima u svakodnevnoj komunikaciji, prikupljanju novih fanova i bolje interaktivnosti istih na stranici. Fokus će od sada biti više stavljen na kreativu i kvalitet sadržaja, te verujemo da će nam ove nove mogućnosti samo dati dodatni vetar u leđa. Sumirajući, verujemo da će manjim kompanijama nova pravila omogućiti da se lakše opredele za marketing na društvenim mrežama, a većim kompanijama pomoći da se diferenciraju od konkurencije kvalitetnim sadržajem. Istini za volju, navedena nova-stara pravila naterala su nas da se zapitamo da li će se stranice u Srbiji koje ne vode profesionalne agencije svesti na promotivne akcije varijante “JURIŠ!” – Postaviš post, prvo troje koji nešto urade dobiju nagradu i gotova priča. Ipak, nadamo se da će kvalitet i kreativni pristup poslu pobediti spam.

Comments are closed.