SEO izazovi

24.01.2014.

Marketing

Uroš Cvetojević

Čuli da postoji taj neki SEO (Search Engine Optimization) ili narodski rečeno optimizacija za pretraživače, i da tako sajt vaše firme bez po muke može “prvi na Google-u”. Kao i svaki drugi srpski privrednik prvo se zaputite do osobe koja Vam je ispod cene napravila sajt i zatražite mu da plasira stranicu vaše firme u top 10. Komšijin mali se tu malo zacrveni i kaže “ne biva”, no vi mu ipak ponudite i celih 250e. Međutim mali i dalje ostaje pri svome i započinje neku nerazmljivu kuknjavu – te komplikovano je, te linkovi, te Google, te ovo, te ono. Kud ćete, šta ćete, pravac internet i nakon par pretraga uspevate da pronađete SEO firmu čiji kradeni WordPress template komunicira poverenje, profesionalnost i brojna čuda za vaših 250e. Vi trljate ruke i smejete se u brk komšijinom malom koji je odbio laku paru. Vreme prolazi, sajta i dalje nema na vrhu ali jednog dana dešava se nešto čarobno, sajta nema uopšte. Nema ga na prvoj ali ni na drugoj, trećoj, četvrtoj ili bilo kojoj stranici do koje dolazite u prvih 10 minuta pretraživanja. Uz dosta upornosti nalazite svoj sajt na 45. stranici Google pretrage.

Pitate se šta se desilo i zašto? Krenimo od početka.

Osoba koja Vam je spomenula da je SEO laka stvar je ili pokušavao da se rangira za nešto gde apsolutno nema nikakve konkurencije (farma cverglana, kvake na veliko ili trgovina organima u Norveškoj) ili je ovlaš video neku reklamu SEO firme koju ste i sami pronašli i odlučio da se napravi pametan u društvu. Komšijin mali je verovatno nešto što se zove web designer/developer početnik, i za koju godinu ako je pametan ima dobre šanse da krene da se bavi time ozbiljnije a do tada možda dobijete još neku jeftinu stranicu od njega.

Uz malo sreće, komšijin mali vam može napraviti nešto što se zove SEO friendly website, što je samo preduslov za dobro rangiranje. Ali komšijin mali sigurno nije SEO stručnjak, jer SEO i nema toliko veze sa “programiranjem” kako se ljudima često čini. SEO Danas mnogo više veze ima sa pravljenjem kvalitetnog sadržaja, idejama i inteligencijom. Ove tri kategorije retko kada dolaze jeftino mada ako dođu u paketu mogu vam napraviti odličan posao. SEO firma koju ste našli je verovatno odlično poslovala sve do aprila 2012. godine kada je Google ažurirao svoje algoritme i izbacio takozvati “Penguin update”. Najprostije rečeno, jedan od glavnih faktora za rangiranje vašeg sajta je koliko drugih sajtova ima linkove ka vašem sajtu. SEO firma koju ste sreli je verovatno organizovano pravila linkove, stotine i stotine linkove, kosi su od aprila 2012. postali potpuno bezvredni. Google, kao velika kompanija čiji život i prihodi zavise od kvaliteta usluge koju pruža je tog sada već davnog aprila 2012 promenila način na koji rangira sajtove i stao na put skoro svim veštačkim linkovima. Tako da Vaš izbor SEO kompanije možda i nije bio najmudriji.

Ali otkud ja na 50. strani? Google vas je kaznio, prosto i jednostavno.

Ne može da vas tuži jer je vaša SEO firma pravila linkove, ne može da skine stranicu sa interneta ali može da Vas zakopa toliko duboko u pretrazi da ćete sledeću organsku posetu imati 2089. godine. I nisu samo u pitanju linkovi, ima još puno faktora kao što su anchor tekstovi, tempo dodavanja linkova, kvalitet vašeg sajta, lokacija linkova, konkurencija, niša kojom se bavite, i lista se nastavlja i nastavlja.

I šta sad da radim? Kako da vratim svoju poziciju?

Vreme je za jednu duboku i iskrenu promenu načina razmišljanja. Prvo razmislite o vrednosti koju možete dobiti. Ako očekujete da ćete dobiti uslugu koja će vas zacementirati na prvom mestu pretrage za kompetitivnu ključnu reč za stotinjak evra, to se gotovo sigurno neće desiti. To prvo mesto ima vrednost i svako ko se profesionalno bavi ovim poslom je itekako svestan te činjenice. Ta prva pozicija je nešto u šta valja kontinuirano investirati.

Kvalitetan i pošten SEO profesionalac će vam pomoći da razumete koncepte vezane za optimizaciju kao i vreme koje je potrebno da se stvori kvalitetan sadržaj i distribuira sajtovima čiji linkovi Vas mogu podići na to prvo mesto. Za početak tri stvari su potrebne i uvek ih imajte na umu. 1. Vreme 2. Kvalitetan SEO tim 3. Dobra strategija. Često je teško prihvatiti da rezultati optimizacije za pretraživače ne dolaze odmah i da vaša strategija kao vremenski okvir može imati i dve godine i cenu koja može biti nimalo prijatna ali benefiti mogu biti i više nego isplativi.

Prednosti kvalitetne optimizacije su prvenstveno:

  1. Rangiranje na pretraživačima za željene ključne reči, što je ujedno i osnovni cilj SEO-a jer su posetioci koji besplatno dolaze do vas putem pretrage uvek dobra stvar, naročito u svetu gde obimne reklamne kampanje mogu na mesečnom nivou koštati i više desetina hiljada evra
  2. Vaš sajt postaje mesto od autoriteta i poverenja. Ako se linkovi grade kroz kvalitetan sadržaj i poverenje a ne kroz veštačke link building sisteme, vaša stranica će vremenom postati mesto na koje ljudi idu i mesto koje ljudi najpre nalaze ako ih zanima nešto iz vaše niše. Ljudi će vam sa dobrim razlogom verovati i pre nego otvore vaš sajt jer će doći sa stranice kojoj već veruju te je verovatnije da će i prema vama imati isti odnos
  3. Vaš sajt će kontinuirano biti osvežavan novim sadržajem jer je to jedna od pretpostavki dobrog SEO-a
  4. Na stranici će se nalazi samo kvalitetan sadržaj jer ka drugačijem niko neće linkovati.
  5. Spokojnost da vaš sajt jednog dana neće neobjašnjivo nestati iz pretrage. Dobar SEO dosta košta, ali i dosta donosi. Loš SEO može uništiti vaš biznis u jednoj link bilding turi. Imajte to na umu i imajte na umu vrednost koju očekujete, jer već sad znate da rezultati nisu besplatni ali mogu biti itekako isplativi.

Comments are closed.

Uroš Cvetojević

PPC Specialist

Profesionalnu karijeru u Ellecta Digital gradi od 2014. godine. U početku kao pojedinac, a danas kao koordinator odeljenja za digitalno oglašavanje unutar Ellecte radio je na velikim i izazovnim projektima kako u zemlji tako i u inostranstvu među kojma se mogu izdvojiti InspirishiMe, Violife, KFC, Pepsico itd.Omiljena izreka: Ne postoje neosvojive tvrđave, već samo loši napadači :)

Još od autora:
Uroš Cvetojević