Pinterest – Vizuelna platforma koja vam pomaže u poslovanju

21.11.2016.

Uncategorized

ellecta

Pinterest je platforma koja se razvila neverovatnom brzinom i time utvrdila čvrstu poziciju među brojnim društvenim mrežama. Pored izobilja kreativnih ideja za dekoraciju doma, egzotičnih recepata i poslednjih modnih trendova, Pinterest bi itekako mogao da doprinese vašem poslovanju. U ovom tekstu ćemo objasniti kako možete koristiti Pinterest kao deo vašeg online marketinga.

Pinterest je postao interesantan kanal za skoro svaku vrstu marketinške strategije. Upotreba je možda drugačija, ali sve kompanije mogu naći valjan razlog da budu na ovoj mreži.

pinterest-logo

 

Za početak, sagledajmo Pinterest u brojkama:

  • Pinterest ima preko 100 miliona aktivnih korisnika;
  • 85% osoba koje koriste Pinterest su žene;
  • 67% takozvanih “pinnera” su mlađi od 40 godina (milenijalci), dok 54% čine žene starosti 34-55 godina;
  • 2/3 sadržaja sačuvanog na Pinterest-u potiče od kompanija;
  • 93% aktivnih pinnera koristiti Pinterest za planiranje buduće kupovine;
  • Neverovatnih 87% njih kupilo je proizvod koji su prethodno videli na Pinterest-u.

Sudeći po ovoj neverovatnoj statistici, možemo se složiti sa činjenicom da se Pinterest i dalje razvija i kao rezultat toga, Pinterest marketing može biti interesantan za bilo koju vrstu poslovanja. A vi se sada verovatno pitate kako.

Kako koristiti Pinterest marketing za Vaše poslovanje?

Pinterest, poput Facebook-a i Twitter-a, samo je još jedan sajt koji biste morali da održavate. Ukoliko osećate da nemate vremena za još jednu platformu, bolje je da odmah odustanete. Međutim, ukoliko svoj posao shvatate ozbiljno, kao i vaše društvene mreže, slobodno nastavite sa čitanjem ovog teksta.

pinterest

 

Pinterest stranica

Pinterest marketing, poput samog Pinterest-a, zasniva se na pinovima i pin tablama (pin boards) koje predstavljaju kolekcije vaših pinova u vidu fotografija ili video zapisa.

Pin Boards

Posle kreiranja poslovnog naloga (obavezno dodati dobru biografiju / opis kompanije), prvi korak je kreiranje board-a. Dobar board mora da ima pristojan, kreativni naslov i odgovarajući opis. Budući da je u pitanju platforma zasnovana na slikama, potrudite se da se fokusirate na aktivnosti u vašim board-ovima, a ne na sam proizvod. Na primer, ukoliko su vaši proizvodi zvučnici, prikažite ljude koji uživaju u muzici. Ako uspete da saznate interesovanja svoje ciljne grupe ili potencijalnih kupaca, do njih se vrlo lako možete doći putem ovih tema. Pinterest se takođe zasniva na ličnim interesovanjima, a kao i kod većine društvenih mreža, ako nečemu date lični pečat, to će većina pratioca umeti da ceni.

Pins

Karakteristika svih pinova koji se najviše “repinuju” je upravo savršen opis. Ponekad pin ima samo naslov ili ime fotografa navedeno u opisu, ali zašto ne iskoristiti tu mogućnost da imate kreativan opis vašeg proizvoda, uključujući i link ka proizvodu na vašem sajtu?

Kada jednom dostignete odgovarajuću količinu pinova, možete početi sa njihovim analiziranjem. Pinterest Analytics vam govori odakle dolaze vaši posetioci, kao i koja su njihova interesovanja. Ako se ispostavi da board u koji ulažete najviše napora nije najpopularniji, radite na onima koji to jesu. To će takođe doprineti povećanju broja pratioca i repinova na glavnom board-u.

categories-1024x457

 

Pinterest kao sastavni deo vašeg sajta

Pinterest marketing nije samo nešto što možete da radite samo na Pinterest sajtu; on takođe može biti integrisan u vaš sajt. Prilično je jednostavno dodati widget-e na sajt, kao i “pin-it” taster. Imajte na umu da vam ovi browser tasteri mogu biti od velike koristi.

Ali najvažnije od svega: koristite kvalitetne slike. Pobrinite se da slike budu dostojne vašeg pina. To je samo još jedan razlog da se rešite stock slika koje koristite.

Pinterest nije rezervisan samo za slike, već i za video sadržaje. Dakle, u okviru svog Pinterest marketinga takođe morate voditi računa da vaš video bude prikazan na pravi način.

photo-3-final

 

Par saveta za kraj

  • Dodajte cene proizvoda – Ukoliko nešto prodajete, potrudite se da ljudi znaju cenu proizvoda u vašem originalnom pinu.
  • Rasporedite sve u odgovarajuće kategorije – Ako je sve ispravno kategorisano, veće su šanse da to pinneri vide. Ljudi rade pretragu po kategorijama na sajtu, uključujući i Pinterest sugestije pinova i board-ova. Kada pinner voli nešto slično onome što ste vi postavili, vaši pinovi će se pojavljivati u njihovom feed-u.
  • Promovišite svoju Pinterest stranu –  Dodajte ga na listu tastera koji vode na vašu Facebook i Twitter stranicu; spomenite ga u svom blogu. Ako Pinterest doprinosi boljoj posećenosti vašeg sajta, zašto ne uzvratiti uslugu?

Iako je Pinterest je prilično specijalizovan marketinški alat, ako se koristi na pravi način on vrlo lako može postati moćno oružje u vašem poslovanju!

Comments are closed.