Oglašavanje na Instagramu

17.11.2015.

Uncategorized

Zorana Vojinović

Instagram je stekao reputaciju društvene mreže na kojoj nema hejta. Od samog starta Instagram je postavljen kao mreža za vizuelno lepe stvari, a one najčešće privlače pozitivne reakcije. I pored dobre reputacije i brzo rastuće baze korisnika, Instagram nije imao model monetizacije u trenutku kada ga je Facebook kupio za milijardu dolara.

Instagram Bussiness Solutions
Nakon te akvizicije, moglo se naslutiti u kom smeru će se Instagram kretati jer je i sam Facebook uspeo da napravi odličnu transformaciju iz platforme koja je prvenstveno bila vezana za računar – u društvenu mrežu kojoj sada korisnici uglavnom pristupaju preko mobilnih uređaja.

Početak Instagram oglašavanja

Pre nešto više od 18 meseci, Instagram je pokrenuo svoj servis za oglašavanje ali je sve do septembra ove godine bio dostupan uskom krugu klijenata i agencija. Jedini format oglasa koji se do septembra mogao plasirati bio je zasnovan na broju prikaza, bez mogućnosti poziva na akciju, dovođenja posete na sajt i slično. Ukratko: radilo se o “podizanju” vidljivosti brenda.

Iako po današnjim standardima oglašavanja to nije dovoljno, takav format je ipak dao rezultate kojima je Instagram ohrabren da nastavi dalje i platformu proširi novim formatima, mogućnostima ali i znatno proširi krug onih koji se mogu oglašavati. Malo je reći da su uz poslovne korisnike i investitori ovu vest dočekali sa oduševljenjem.

Formati Instagram oglasa

Od samog starta, Instagram insistira na kvalitetu oglasa. Dobro osmišljeni oglasi se skoro uopšte ne razlikuju od ostalih sadržaja koje korisnici postavljaju. Algoritam koji reguliše plasman oglasa između ostalog ocenjuje njihov kvalitet na osnovu interakcija. Plaćeni oglas može biti postavljen kao slika, video ili carusel. Pored oznake da se radi o plaćenom oglasu, možete ih prepoznati po još dva detalja.

formati_instagram_oglasa
Ukusno plasiran photo-oglas se skoro uopšte ne razlikuje od photo-sadržaja drugih korisnika. Instagram ne nudi posebne mogućnosti, dodatne filtere ili neke druge funkcionalnosti. Sa druge strane, dok obični korisnici imaju mogućnost postavljanja video materijala u trajanju do 15 sekundi, plaćeni video oglasi mogu trajati do 30 sekundi. Carusel oglasi su zapravo mogućnost da postavite niz slika kroz koje korisnik može da “preleti”. Zgodan način da se ispriča priča u nekoliko slika/kadrova.

Nove mogućnosti Instagram oglašavanja

Pored odluke da oglašavanje na Instagramu učini dostupnim mnogo širem krugu korisnika, predstavljene su i neke nove mogućnosti. Pre svega, za kreiranje oglasa, sada se koristi Power editor koji služi i za kreiranje Facebook oglasa. Pored alata, Facebook je omogućio i usko targetiranje oglasa koristeći Facebook Ads sistem što je svakako dobra vest imajući u vidu sve opcije koje su dostupne.

instagram oglasi call to action
Još jedna bitna mogućnost jeste postavljanje call-to-action linkova koji će korisnike lako preusmeriti ka vašem sajtu, web shopu, stranici za download aplikacije ili bilo kojem drugom sadržaju van Instagram mreže (koji je u skladu sa pravilima). Ono što se u narednom periodu može očekivati od mogućnosti jeste preciznije merenje rezultata i konverzija (zgodno za web shopove) i svakako konstantno unapređenje algoritama koji će kvalitet oglasa držati na visokom nivou.

Šansa za brendove

Pre razmatranja Instagram oglašavana, preporučuje se analiza brenda, poruka koje bi se kroz ovu mrežu mogle plasirati i načina koji bi bio u potpunosti u skladu sa duhom ove društvene mreže. Instagram nudi odličnu priliku da na vizuelno prijemčiv način predstavite vrednosti vaše kompanije, pošaljete bitne poruke i podelite lepe trenutke sa svojom zajednicom.

Koliko se polažu nade u ovaj aspekt Instagram mreže govore i očekivanja da Instagram ove godine ostvari prihod od 590 miliona dolara. Ukoliko i pored svega još uvek ne razmišljate o ovoj mreži, zapitajte se: Da li će i vaša konkurencija propustiti ovu priliku?

Comments are closed.