Novo iz Instagram kuhinje

18.10.2016.

Uncategorized

Zorana Vojinović

Od kada je stupio na scenu kao trendi iPhone aplikacija za editovanje fotografija, Instagram ne prestaje da diže prašinu, a konstantan razvoj ove društvene platforme i preko 400 miliona aktivnih korisnika samo je dokaz njegove planetarne popularnosti. Neke od poslednjih novina na Instagramu će dobro doći brendovima i kompanijama koje koriste ovu platformu u marketinške svrhe, kao i onima koji žele svoju privatnost da sačuvaju od potencijanih “spamera”. Šta nam je sve to Instagram pripremio ovog leta?

Poslovni profili

U poslednje vreme, Instagram prolazi kroz mnogo promena koje su u velikoj meri fokusirane na kompanije sa Instagram profilima. Čak 48.8% brendova je na Instagramu, a predviđeno je da će ih do 2017. godine biti i do70.7%. Od 100 najpoznatijih svetskih brendova, 90% njih ima nalog na Instagramu. Zahvaljujući filterima i raznim opcijama koje nudi, engagement sa brendovima na Instagramu je 10 puta veći nego na Facebook-u, 54 puta veći nego na Pinterest-u, i 84 puta veći u poređenju sa Twitter-om.
Instagram je opet uspeo da nas iznenadi. Pre nekoliko meseci, ova aplikacija je pokrenula novi algoritam koji postavlja najrelevantniji pojedinačni sadržaj na sam vrh user feed-a. Instagram je nedavno predstavio novi paket poslovnih usluga koji ima za cilj da dodatno učvrsti svoj položaj legitimne i in-demand platforme za poslovno oglašavanje. Bez obzira da li ste u mikro-biznisu ili korporativni Golijat, potrebe i mogućnosti unutar Instagrama su nezanemarljive.

instagram-business-profiles-100663842-large

Danas, Instagram broji preko 200.000 oglašivača kojima je ciljna grupa gore pomenutih 400 miliona aktivnih korisnika, ali ako manjim kompanijama date pravi alat u ruke, oni bi isto tako mogli postati veliki oglašivači.

Sa više od 200.000 kompanija koje koriste Instagram za promociju svog poslovanja, bilo je neizbežno da Facebook, vlasnik ove aplikacije, predstavi alate kako bi pomogao ovim korisnicima. Ti alati čak i izgledaju poput onih na Facebook insight stranicama koje prikazuju statističku stopu rasta fanova i pratioca. Jasno je da Facebook pretpostavlja da će njegovi poslovni korisnici podjednako koristiti i Instagram i Facebook, imajući u vidu sličnosti ovih alata kao i njihovu jednostavnu upotrebu. Štaviše, oni će pored uvida u svoje pratioce i objave, moći i da promovišu svoje objave direktno iz Instagram aplikacije.

Konstantna ažuriranja daće korisnicima mogućnost da saznaju više o kompanijama i brendovima za koje su zainteresovani, kao što su adrese i kontakt detalji, dok će kompanije dobiti vredne podatke o demografiji, polu, godištu i lokaciji njihovih pratioca. Tu je takođe i podatak o vremenskoj zoni korisnika kako bi kompanije mogle da objavljuju svoje postove za vreme njihove najveće aktivnosti na ovoj aplikaciji. Zahvaljujući svemu ovome, kompanije sa poslovnim profilima vrlo lako mogu da prate kako se njihov sadržaj kotira na KPI benchmark-u. Instagram Insights trenutno obuhvata sledeće parametre:
– Impressions: Ukupan broj pregleda vaše objave
– Reach: Broj jedinstvenih naloga koji su pogledali vašu objavu
– Website Clicks: Broj naloga koji su kliknuli na link do sajta na vašem poslovnom profilu
– Follower Activity: Koliko vremena u proseku vaši pratioci provode na vašem profilu na dnevnom nivou

instagram-for-business-learn-more-png-900x469-768x400

Da biste podesili poslovni profil na Instagramu, potrebno je da se povežete sa svojom Facebook stranicom putem opcije za podešavanja.

Tajni Instagram inbox sa skrivenim porukama

instagram-other-inbox-768x814

Da li ste nedavno proverili svoj inbox na Instagramu? Sigurno niste primetili da aplikacija ima folder sa skrivenim porukama, poput onih u nekadašnjem Facebook folderu “Other” gde su se gomilale poruke ljudi koji nisu vaši prijatelji na ovoj društvenoj mreži. Instagram, poput svog vlasnika Facebook-a, verovatno je imao u vidu da njegovi korisnici indirektno ignorišu poruke ljudi  sa kojima nisu povezani.

Verovatno se sada pitate kako da otkrijete tu tajnu? Otvorite Instagram aplikaciju, a zatim kliknite na inbox ikonicu u gornjem desnom uglu. Ako imate sreće – ili ne, u zavisnosti kako gledate na to, na vrhu ćete videćete obaveštenje plave boje – “Message requests”. Neki korisnici možda neće videti ništa, što ne znači da je u pitanju neka greška, već jednostavno niste dobili nijednu ovakvu poruku. I zapamtite, poruke u ovom folderu su od ljudi koje ne pratite na Instagramu. Ideja iza ovog foldera je ta da niko ne može da vam pošalje slike stvari koje ne želite da vidite dok neobavezno gledate sliku neke smešne mačke koju vam je najbolji prijatelj upravo poslao.

Instagram protiv govora mržnje

screen-shot-2016-09-12-at-12-26-09-pm-png

Kako bi stao na kraj govoru mržnje, diskriminaciji i cyber zlostavljanju kojih je, na našu veliku žalost, sve više na društvenim mrežama, Instagram je pre par dana predstavio novu opciju, takozvanu “crnu listu” ključnih reči i fraza koje ne želite da vidite među svojim komentarima. Ovaj dodatak vam omogućava da filtrirate sve neprikladne i uvredljive reči, a svi komentari koji sadrže iste biće automatski sakriveni.

Klikom na ikonicu za podešavanja, obeležite tab “Comments”, a potom aktivirajte opciju “Hide Inappropriate Comments”. Sada možete da dodate sve neželjene reči na listu. Korisnici pored ove, i dalje imaju mogućnost da obrišu ili prijave komentar uvredljivog sadržaja. Možemo slobodno reći da je ovim potezom Instagram samo utvrdio svoju poziciju na lestvici bezbednog i pozitivnog izražavanja na internetu.

Napokon – Zoom opcija

762e6e470b8be7a1f8b0e5ce11f50e81_xl-768x432

Zumiranje odavno postoji kao opcija na mnogim foto aplikacijama na mobilnom telefonu. Međutim, ono što je mučilo mnoge korisnike je činjenica da upravo najpopularnija aplikacija za editovanje i razmenu fotografija na svetu – nema tu opciju!

Možete da odahnete, jer je Instagram napokon lansirao dugo očekivanu “Pinch-to-zoom” opciju koja vam omogućava da uveličate ne samo slike, već i video snimke na vašem profilu ili user feed-u.  Kao i sa svakom novom funkcijom, ovo pruža mnogo novih mogućnosti kao i dodatnu fleksibilnost u kreiranju različitog sadržaja na Instagramu.

Instagram Stories

2-_instagram_stories_-_watching-0-768x509

oš jedna u nizu novijih opcija na Instagramu, Instagram Stories, omogućava vam odaberete neke od vaših slika ili snimaka na Instagramu i od njih napravite mini slideshow za vaše prijatelje. Možete da ih ukrasite filterima, tekstom ili crtežima, a kada ih jednom podelite one nestaju u roku od 24 sata. Zvuči poznato? Da, baš kao i Snapchat Stories.

Iako će mnogi reći da je Instagram besramno iskopirao ovu Snapchat opciju, verni korisnici Instagrama smatraju da su Stories zapravo mesto za sadržaj koji nije “dovoljno dobar” za feed ili previše luckast da bi se uklopio u Instagram umetnost. Drugim rečima, ova opcija rešava problem za sve te ljude koji žele da naprave tonu fotografija događaja i situacija, ali isto tako ne žele da bombarduju profil takvim slikama i time ne kvare svoje savršene albume.

 

 

 

Comments are closed.