Milenijalci – Generacija u pokretu

08.08.2016.

Uncategorized

ellecta

Jedna od najvećih generacija u istoriji spremna je da preoblikuje ekonomiju. Njihova jedinstvena iskustva menjaju način kupovine i prodaje, primoravajući kompanije da preispitaju svoje poslovanje zarad decenija koje nam predstoje.

Ko su milenijalci?

Demografski gledano, milenijalci su svi mladi ljudi rođeni pred sam početak novog milenijuma, tačnije između 1980. i 2000. godine. Antropološki gledano, milenijalci su u biti digitalna generacija, a njihova želja da menjaju svet utiče na način poslovanja kompanija širom sveta.

Zašto su milenijalci važni marketinškoj industriji?

Kao predstavnike glavne ciljne grupe najvećih svetskih brendova, neophodno je pre svega upoznati milenijalce i način na koji razmišljaju, budući da će do 2020. godine ova takozvana generacija Y činiti 50% svetske radne snage.

Digitalna generacija

Pre svega, važno je razumeti činjenicu da je ova generacija zavisna od interneta i pametnih telefona. 50% milenijalaca navodi igranje video igrica kao zabavnu online aktivnost; 45% njih preferira chat, dok 38% gleda TV preko interneta.

Drugačiji prioriteti

Mala stopa zaposlenosti kao i mali prihodi čine da mlađi milenijalci zarađuju manje od prethodnih generacija. Imajući u vidu takvu zaradu, oni odlažu obaveze poput braka i kupovine stana. Skoro 30% milenijalaca bira da ostane da živi sa roditeljima. Međutim, iznenađujuć je podatak da čak 93% njih planira da jednog dana kupi kuću ili stan.

Kada govorimo braku, milenijalci su skloni odlaganju ove životne prekretnice, što nužno ne znači da žele da ostanu sami do kraja života. Uglavnom se odlučuju za brak i porodicu između 30. i 35. godine. 70% je izjavilo da želi brak, dok 74% njih želi da ima decu.

Ono po čemu se generacija Y razlikuje od prethodnih je odnos prema luksuzu. Naime, kupovina automobila, muzike i ostale luksuzne robe za njih ne predstavlja obavezu. Oni se okreću novom setu usluga koje im omogućavaju pristup proizvodima bez tereta vlasništva, što predstavlja takozvanu ekonomiju deljenja. 60% milenijalaca će radije iznajmiti stan nego kupiti svoj, dok 30% njih ne namerava da kupuje automobil u bliskoj budućnosti.

Brendovi i kupovina

Afinitet prema tehnologiji kod milenijalaca teži da u potpunosti preoblikuje način kupovine. Zahvaljujući informacijama o proizvodima, ocenama i uporednim cenama koje su im na dohvat ruke, milenijalci se okreću brendovima koji im mogu ponuditi maksimalnu pogodnost po najnižoj ceni.

Kada je reč o donošenju odluka prilikom kupovine, milenijalci se sve više okreću društvenim mrežama. 34% milenijalaca između 18 i 35 godina više podržava neki brend ukoliko isti ima dobar nastup na društvenim mrežama. Nije ni čudo da generacija koja “živi” na internetu kupuje preko interneta – čak 90% mladih između 25 i 34 godina u Velikoj Britaniji kupila je neki proizvod preko interneta u poslednjih 12 meseci. Iako je kvalitet važan, cena proizvoda za njih predstavlja presudni faktor prilikom kupovine. Nakon temeljne pretrage na internetu o nekom proizvodu ili brendu, 44% njih će putem poruka razgovarati sa svojim prijateljima o tome, dok će 38% za to koristiti društvene mreže.

Zagovornici zdravog života

Za razliku od prethodnih generacija, milenijalci aktivno rade na sebi i svom fizičkom i mentalnom zdravlju. Češće vežbaju, hrane se zdravije i beže od loših navika kao što su cigarete i alkohol. Koriste aplikacije za praćenje svog napretka, a internet za pronalaženje svih informacija o zdravijoj ishrani. Brendovi koji posluju u ovim oblastima bi trebalo da imaju to u vidu, budući da su milenijalci spremni da na ove proizvode potroše najviše novca.

Za milenijalce, biti zdrav ne znači ne biti bolestan, već svakodnevna posvećenost fizičkoj aktivnosti i pametnoj ishrani. Ukoliko biste ih pitali za definiciju zdravlja, 24% njih bi odgovorilo da je to zdrava ishrana, 22% bi reklo vežbanje, a 30% veruje da je to usklađena visina i težina. Čak 83% milenijalaca ne odobrava pušenje jedne ili više pakli cigareta dnevno, dok se 72% protivi konzumiranju alkohola na dnevnom nivou. Njihov aktivan način života utiče na trendove u svemu, od hrane i pića do modne industrije.

Najveći podstrekači trendova na tržištu

Ne čudi podatak da, kao većinska generacija u Americi, milenijalci imaju najveći uticaj na ponašanje brendova na tržištu. Istraživanje je pokazalo da milenijalci među prvima prihvataju nove digitalne, društvene i mobilne trendove. Njihovo ponašanje prožima starije i mlađe generacije stvarajući sveobuhvatni način razmišljanja koji određuje stanje brenda i njegov finansijski učinak.

Milenijalci, kao potrošači, misle i ponašaju se drugačije, dok se njihov uticaj proteže izvan generacijskih okvira. Oni su kreatori i konzumenti video sadržaja, slika, muzike, iskustava, i shodno tome očekuju od brendova ne samo da stvaraju sadržaje za njih, već i da im obezbede alate za kreiranje sopstvenih.

Izvor: http://bit.ly/2aSIQmM

Comments are closed.