Mali budžet i online oglašavanje

31.01.2014.

Oglašavanje

Željko Bošnjak

Kao i u životu, u online oglašavanju je od presudnog značaja da uvek znate šta je ono što želite da postignete, a agencije i profesionalci su tu da vam pomognu u pronalaženju najboljeg načina da do tog cilja i stignete. Na ograničenom budžetu vrednost ovog osnovnog principa posebno dolazi do izražaja, jer svaki dinar mora otići na pravo mesto i nema mnogo mesta za lutanje. Naš savet klijentima koji žele da se oglašavaju je da najpre sebi postave pitanje “Šta je ono što u stvari želim da postignem; šta mi je potrebno?”

Ako želite direktnu prodaju proizvoda i usluga verovatno će search kampanje biti prava stvar jer će dovoditi ljude koji su već izrazili interesovanje za određenim proizvodom.  Ako je jačanje brenda ili svesti o proizvodu ono što vidite kao prioritet, napori će ići na to da upoznaju što veći broj ljudi sa onim što radite i sa vašom kompanijom. Display kampanje, kreativne aktivacije i koordinacija sa offline delatnostima postaju prioriteti.

Nakon što postavite jasne ciljeve, definišite i konkretne indikatore kako biste mogli da procenite kako vam ide. To može biti broj prodatih proizvoda, broj poseta sajtu, intenzitet interakcija na društvenim mrežama ili bilo šta drugo – ali se trudite da taj cilj uvek bude merljiv i realan.

Iako sve navedeno zvuči jednostavno i logično, iskustvo nam govori da se prioriteti ipak često zagube. Stoga smo pripremili nekoliko saveta koji će vam pomoći da ostanete fokusirani na definisane ciljeve i da iz vašeg oglasnog budžeta izvučete suvu drenovinu:

  1. Ne dozvolite sebi da rasipate budžet na kampanje koje ne konvertuju. Ne pravite tu grešku jer vam dugoročno može napraviti velike probleme. Ukoliko na primer imate search kampanju koja je namenjena prodaji proizvoda – ne brinite o posetama sajtu, jer su prodaje i konverzije ono na šta trebate da se fokusirate. Vaše kampanje moraju pratiti vaš cilj, i ma koliko primamljivo zvučalo dodatno ulagati u oglas koji je doneo dosta poseta, ta kampanja vam jednostavno ne treba ukoliko posete nisu dovele do narudžbina (pogotovo ne ako ste na malom budžetu gde svaka prodaja zlata vredi). Ako određene ključne reči ne konvertuju, smanjite iznose koje ste spremni da platite za njih ili ih potpuno uklonite.
  2. Koristite takozvane split testove. Uvek je bitno tražiti šta je ono “što radi” i kroz paralelnu analizu (takozvane A/B testove) praviti sve bolji i bolji oglas uz pomoć kreativaca i dizajnera.
  3. Analizirajte landing stranice i optimizujte ih tako što ćete eksperimentisati sa načinom na koji su prezentovane ili organizovane. Dobro optimizovana stranica je ona na kojoj ostvarenje vašeg cilja (porudžbina, registracija, prijava na newsletter, itd) predstavlja jedini logičan za posetioca
  4. Iskoristite snagu društvenih medija. Pravilno postavljeno oglašavanje na Facebooku često ume da bude pristupačnije u odnosu na druge platforme i naravno prioriteti važe i ovde.  Naučite da pravite razliku između raznih vrsta oglašavanja i forsirajte ono što funkcioniše za vaš biznis.
  5. Ukoliko ne možete samostalno da se bavite vođenjem online oglašavanja, zatražite pomoć profesionalaca ili agencija koje se ovim poslom svakodnevno bave. Uštedama u pogledu efikasnosti kampanje i upotrebe oglasnog budžeta, agencija često sama sebe otplati.

Držite se navedenih saveta za postizanje vaših ciljeva, i jednom kada ih ostvarite i u praksi osetite direktnu korist od online oglašavanja, vaš budžet verovatno više neće biti tako mali.

Comments are closed.