Facebook formati koje ćete odmah poželeti da koristite

30.06.2016.

Uncategorized

Uroš Cvetojević

Od svojih skromnih početaka, Facebook je prešao dug put. Ono što je počelo kao “Thefacebook” 2004. godine i bilo namenjeno studentima Harvarda, danas predstavlja najveću društvenu mrežu na svetu.

Tokom godina, bili smo svedoci velikih promena, uključujući i mogućnosti deljenja i tagovanja fotografija sa prijateljima, News Feed i “Like” opciju. Facebook je nastavio da se razvija, a sve u cilju boljeg iskustva korisnika. Odnedavno kompanija je uvela mnogo novih opcija koje menjaju način interakcije, čitanja vesti, kao i slavljenja prijateljstava. U nastavku vam predstavljamo samo neke od poslednjih novina koje je ova vodeća društvena mreža predstavila.

 

Facebook Live za Android

live-reactions-android
Facebook Live opcija pruža vam nove načine da otkrijete, podelite i učestvujete u snimku, kao i da personalizujete svoje prenose uživo. Ovaj vid emitovanja uživo sličan je uslugama koje pružaju video aplikacije kao što su Periscope i Meerkat. Prvi put predstavljen javnim ličnostima u Avgustu 2015. na iOS platformi, a zatim i ostalim korisnicima u januaru ove godine. Sada mogućnost da se pridruže zabavi live streaming-a bitnih događaja imaju i Android korisnici. Pored toga što omogućava korisnicima da uživo emituju svoj video sadržaj, Facebook Live takođe ima opciju pregleda kreiranog snimka i nakon završetka prenosa. Štaviše, korisnicima je omogućeno da vide ko trenutno prati prenos dok se reakcije fanova pojavljuju u realnom vremenu.

 

Instant Articles

Ako ste ikada kliknuli na link do članka na Facebook aplikaciji, sigurno znate da bez obzira koliko dobro je sajt optimizovan za mobilne telefone, uvek morate da čekate da se sajt učita pre nego što možete dobiti traženi sadržaj.

Facebook Instant Članci (Instant Articles) rešava ovaj problem dozvoljavajući izdavačima da optimizuju svoj sadržaj kako bi čitaoci mogli odmah da mu pristupe. Koristeći ovaj novi format, izdavači mogu pružiti Facebook mobilnim korisnicima brzo učitavanje (i do 10 puta brže) i pregled sadržaja bez ičega što bi im odvraćalo pažnju, dok im za to vreme prikazuje ograničenu količinu svojih oglasa. Ovim putem izdavači bilo koje vrste, bilo gde u svetu mogu isporučiti neverovatno brzo i impresivno iskustvo čitanja svim ljudima na Facebook-u. Zumirajte i istražite fotografije visoke rezolucije pomeranjem telefona. Gledajte auto-play video sadržaje dok skrolujete kroz tekstove. Istražite interaktivne mape, slušajte audio zapise, pa čak lajkujte i komentarišite pojedine delove članka.

 

360° Photos

grand-canyon-full-screen-panorama

Početkom juna, Facebook je svojim korisnicima ponudio mogućnost postavljanja i gledanja panoramskih fotografija. Facebook želi da pomognete svojim prijateljima da se osećaju kao deo akcije dok delite sliku sa njima na društvenoj mreži.

Šta je zapravo fotografija od 360°? Ona se pomalo razlikuje od panoramskih fotografija koje ste možda ranije imali prilike da napravite svojim telefonom. Umesto da samo ponudi prikaz nešto šireg predela u odnosu na tradicionalne slike, slika od 360° vam omogućava da gledate u bilo kom pravcu. Na taj način, biće vam lakše da zamislite da ste “u koži” osobe koja fotografiše.

 

Facebook Canvas Ads

facebook-canvas-ad

Nisu sve nedavne novine kreirane samo za svakodnevne korisnike. Facebook je uveo novu opciju za oglašivače koja im dozvoljava da preuzmu čitav ekran vašeg pametnog telefona. Shodno svojim karakteristikama, ova opcija nosi ime Canvas (platno) i pomoću nje oglašivači imaju mogućnost korišćenja slika i video sadržaja u svojim oglasima preko celog ekrana.

Međutim, da bi se oglas pojavio preko ekrana, korisnici će morati da zapravo kliknu na njega, a nakon što to urade, oglas će tada pojaviti na njihovom Timeline-u. Korisnici će takođe moći da listaju karusel slika, zumiraju i iskose telefon kako bi dobili panoramski prikaz. Canvas oglasi imaju za cilj da uključe korisnike u interakciju, prošire svoje domete i omoguće brendovima ili kompanijama da bolje koriste svoje priče kako bi prikazali svoje proizvode.

 

Facebook Carousel Ads

11057025_479741758842785_1461790909_n

Facebook Carousel oglasi su izuzetno koristan i zabavan način da promovišete svoj posao. Prema podacima jednog istraživanja, ovi oglasi doprinose i do 10 puta većem saobraćaju ka sajtovima oglašivača u odnosu na obične plaćene postove na Facebook-u.

Carousel format omogućava oglašivačima da, preko Facebook-a i Instagrama, prikažu od 3 do 5 proizvoda ili slika u sklopu jednog oglasa. Svaki proizvod ili slika ima svoj opis i link koji vodi ljude na početne stranice. Sigurno ste ih do sada primetili u svom Newsfeed-u.

Carousel oglasi su izuzetno raznovrsni i mogu se koristiti na više načina. Dok mnoge firme koriste ovu vrstu oglasa kao način za promociju proizvoda, reklame takođe pružaju odličnu priliku da predstavite jedinstevnost vašeg brenda kroz slikovitu priču.

Novina je pregršt, na vama je samo da počnete da ih koristite.

 

Comments are closed.

Uroš Cvetojević

PPC Specialist

Profesionalnu karijeru u Ellecta Digital gradi od 2014. godine. U početku kao pojedinac, a danas kao koordinator odeljenja za digitalno oglašavanje unutar Ellecte radio je na velikim i izazovnim projektima kako u zemlji tako i u inostranstvu među kojma se mogu izdvojiti InspirishiMe, Violife, KFC, Pepsico itd. Omiljena izreka: Ne postoje neosvojive tvrđave, već samo loši napadači :)

Još od autora:
Uroš Cvetojević