Dobar post + nagrada = aktivnost

18.09.2013.

Uncategorized

Željko Bošnjak

Već je dosta tekstova napisano na temu novih Facebook pravila vezano za dodelu nagrada, sve je objašnjeno i na tu temu uglavnom je sve rečeno. Otvoreno govoreći, stranice koje nisu poštovale stara pravila dok su ista bila na snazi su uglavnom bile manje stranice (bez profesionalnog community manager-a), te je stoga bilo zanimljivije testirati kako će ljudi reagovati na promenu Facebook pravila na većim stranicama.

U svetu starih Facebook pravila, naše iskustvo nam je govorilo dve stvari: – Ljudi uglavnom prihvataju brendirane aplikacije zbog nagrada – Aplikacije mora biti što jednostavnija jer višak informacija ljude zbunjuje

Kao što svi dobro znaju, jednostavne aplikacije koje je većina agencija maksimalno koristila bile su foto-galerija, kviz, puzzle, itd i one su žargonski rečeno radile posao, tu nema dileme. Medjutim, ukidanjem starih pravila došli smo do najprostijeg načina da podelite nagrade na stranici a da pri tom podignete kako broj lajkova tako i angažovanost ljudi na stranici, kad god želite i koliko god dugo želite.

Za razliku od kreiranja brendirane Facebook aplikacije gde vam je potreban dizajner, tim za implementaciju, testiranje aplikacije, hosting, nadgledanje iste kako se nešto loše ne bi desilo, dobar post iziskuje jednog kreativca i dizajnera koji to moze da isprati i žurka može da počne. Brendirane aplikacije svakako ostaju bitan element marketinga na Facebook-u, ali bez svake sumnje komunikacija i mogućnost ad-hoc deljenja nagrada putem timeline postova je svakako dobra vest.

Dobar primer delotvornosti novih pravila u praksi je nedavni post koji smo objavili na stranici našeg klijenta Chipsy, koji je u tom trenutku imao 162.000 fanova, što je složićete se, solidno veliki broj fanova i dobra osnova u kojoj se može primiti zanimljiv post. Napravili smo vizual gde je trebalo jednu polovinu chipsy-ja spojiti sa drugim polovinom, dakle jednostavnu slagalicu, uz personalizovani copy kako bi se što više približili fanovima na stranici. Nagrada je bila jedna majica.

Nekoliko minuta po objavljivanju posta imali smo preko 350 lajkova i što je još interesantnije imali smo preko 500 komentara, a broj je rastao tokom celog dana objave (i verovatno raste još uvek). Na kraju smo na naše zadovoljstvo imali više komentara nego lajkova što je dosta retka situacija. Iako je tačan odgovor dat već na samom početku ljudi su nastavili da odgovaraju jer smo pred njih postavili izazov koji iziskuje malo njihovog vremena i pisanja.

Rezultat na kraju najbolje opisuje sledeća slika, preko 2000 komentara i 1500 lajkova, a mi smo u tih par dana dosli do brojke od preko 166.000 fanova, a pritom ovaj post nije uopšte bio promovisan (sponsored post).  

Comments are closed.