Aktivnost korisnika na društvenim mrežama

01.03.2016.

Uncategorized

ellecta

Ukoliko je prisustvo vašeg brenda na Internetu postavljeno na kvalitetnim osnovama, znate da je cilj podstaći ciljnu grupu na neku akciju. Ta akcija se, u zavisnosti od tipa kampanje, može definisati kao lajkovanje fan stranice, deljenje statusa, poseta sajta pa sve do konkretnijih rezultata poput ostvarene kupovine/narudžbine proizvoda.

Pošto su u toj disciplini rezultati bitni, postavlja se logično pitanje: Koja je društvena mreža najbolja za podsticanje ljubitelja vašeg brenda na konkretnu akciju? Evo šta kažu neka istraživanja…

Prava akcija je na Instagramu?

Agencija za marketinška istraživanja iz Vašingtona, TrackMaven je u decembru 2015. objavila godišnji izveštaj o interakciji fanova sa brendovima na društvenim mrežama. Podaci su pokazali da brendovi bazu fanova najviše grade na Facebook i Twitter društvenim mrežama, ali su i pored toga aktivnosti na Instagramu beležile značajno veći broj (inter)akcija.

Na grafiku ispod ilustrovan je “engagement ratio” – prosečan broj interakcija po objavi za 1.000 pratilaca na Facebook-u, Twitter-u, Instagram-u, Pinterest-u i LinkedIn-u.

Za tu “dominaciju” postoji nekoliko razloga. Vizuelno dopadljiv sadržaj i pozitivnu reputaciju smo pomenuli u jednom od prethodnih tekstova na ovom blogu. Nije teško prihvatiti činjenicu da vizuelno lep sadržaj izaziva više reakcija korisnika, pa brendovi koji poštuju “pravila igre” i svojim pratiocima nude lepe i smislene postove mogu da uživaju u plodovima svog rada.

Drugi bitan faktor koji je prednost Instagrama je njegova “istraživačka” nit koja je usko uvezana sa osnovama ove društvene mreže. Od samog početka, Instagram je podsticao na istraživanje korisnika. Kroz dobro implementiranu funkcionalnost pretrage i odlično korišćenje hashtagova, oformio je društvenu mrežu u kojoj broj pratioca nije najbitnija stvar. Često vaše i postove vašeg brenda vide ljudi koji nisu vaši pratioci i do njih su došli prateći neki hashtag ili pretragom ključnih reči. Ukoliko do sada niste razmišljali o Instagram nalogu, ovo je prilika da to ispravite.

Gde su tu Facebook, Twitter, Pinterest?

Dominacija jedne društvene mreže u nekom segmentu nikako ne znači da treba zapustiti ostale. Naprotiv, treba izvući pouke i u skladu sa njima unaprediti nastup. Društvene mreže možda jesu različite, ali ponašanje korisnika na istim i nije tako različito. Dobar primer je mreža Pinterest koja ima slične osnove kao Instagram – fokus na vizuelno dopadljivom sadržaju i negovana kultura “istraživanja” i potrage za novim (lepim i zanimljivim) sadržajem. Brendovi iz segmenta telekomunikacija beleže najveći broj interakcija upravo na ovoj mreži.

Na drugoj strani, tvitovi sa slikama dobijaju 150% više retvitova od onih bez slike. Ukombinujte to sa podatkom da tvitovi sa (oko) 110 karaktera dobijaju 17% više interakcija i eto prilike da budete zadovoljniji svojim nastupom na Twitteru. Ponavljamo, smislen i koristan sadržaj, ne češće od 3 puta dnevno.

A Facebook? Facebook je odavno uvideo korist od isticanja vizuelne komponente sadržaja u prvi plan pa je i svoju platformu oblikovao po tom receptu – što manje teksta, što veće slike. Da li vas onda čudi podatak da se 87% svih interakcija na Facebooku dešava na foto-postovima?

Graph1_Blog-11

Na kraju, možemo izvesti zaključak koji nikada nije doveden u pitanje. Za odabir pravih kanala i načina komunikacije je ipak potrebna analiza konkretnih ciljeva i parametara brenda i kampanje. Ukoliko vam je potreban savet u vezi sa tim, biće nam drago da vam izađemo u susret.

Comments are closed.